tirsdag 19. august 2014

Striskjorte og havrelefse...

Så kom den travle hverdagen med et brak. Det går mot høst og jakt og mutter sier jeg må trene mer :) Liker jo godt å trene for det er jo kult å få til ting. Og så vanker det som regel noe godis og :)
Mutter og jeg laget noen superspennende dummyer med vinger! Ekte andevinger!! De kjente mutter også at luktet spennende så etter kort tid ble de henvist til garasjen... De var litt ok å bære på og superlette, men jeg har ikke helt knukket koden med den leveringsbiten enda. Kommer nesten helt inn og tenker mutter må jo gjøre litt hun og... På spanieltrening i Østfold har vi det supermoro! Jeg får litt skryt av trener Johnny for søket mitt og det synes både mutter og jeg er stas! Og så jobber vi videre med resten :)




Trening på høsten innebærer også skytebanetrening. Det er lett. Jeg er jo bare med. Her skjønner jeg at det er mutter som gjør noe. Kuler og krutt :) Tror hun synes det er ganske moro! 



Jeg får være med i kaffepausen og hilse på alle de andre skytterne. Skikkelig kos!

Var på utstilling på Bjerke i et skrekkelig regnvær. Og fikk min vanlige 2. plass...

Jeg tror jeg er best uansett! Var i allefall knallflink på aversjonsdressur! Jeg er født uinteressert i sau og fikk stempel og lapp på at jeg er grei med slike ålreite dyr!



Og nå som det er slutt på båndtvangen så er det enda kulere i skogen!! Jeg følger godt med på hvor mutter er og tar turen stadig innom henne. Hilser blidt på alle vi møter og bryr meg null og niks om joggere eller syklet eller folk med krykker eller andre hunder. Mutter er storfornøyd med Sally-turkamerat :)


Forleden fikk jeg også en skikkelig turkamerat nemlig storpuddelvalpen Toffee. Hun er enda galere enn meg i skogen og enda gladere i søledammer... Jammen fint at hun er sjokoladebrun!!
Hører rykter om at jeg skal på overnattingsbesøk. Det blir sikkert moro - hi, hi!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar